Ad
Ad
A B C D E G I K M N P R S T U V Z

Az Információs Memorandum (angolul Information Memorandum), röviden sokszor IM (ejtsd: íem) vagy Memo, egy olyan marketinganyag, amit a vállalkozás vagy egy külső tanácsadó állít össze, azzal a céllal, hogy átfogó áttekintést nyújtson vállalkozásáról a leendő befektetők számára.

Szerepe

Az Információs Memorandum, azaz IM vagy Memo, egy nagyjából 1530 oldalas marketinganyag, ami egy részletesebben de még lényegretörően bemutatja az adott vállalkozást a potenciális befektetőknek vagy vevőnek. A potenciális vevők általában a titoktartási nyilatkozat (NDA) aláírása után ismerhetik meg egy cégeladási folyamat során. Terjedelme és összetettsége erősen függ a cég méretétől és értékétől. Célja, hogy a lehető legjobb színben tüntesse fel a vállalkozást. Ez a dokumentum fontos eszköz a vállalatok számára, hogy meggyőzzék az érdeklődő feleket az adott projekt vagy befektetés vonzerejéről. Egyben segítsen a döntéshozatalban azáltal, hogy átfogó és pontos képet ad a vállalat helyzetéről és kilátásairól.

Az információs memorandum tartalma

Mivel ez az első jelentős dokumentum amit egy cégeladás, akvizíció vagy befektetés során készítenek a vállalkozásról, fontos kiemelni a cég főbb tulajdonságait, legyen az múltban, jelenben vagy jövőben.

A dokumentum általában tartalmazza:

  1. Vállalat/projekt áttekintése: Egy általános bemutató a vállalatról vagy a projektről, beleértve a történetét, céljait és stratégiáját.
  2. Pénzügyi információk: Ide tartoznak a pénzügyi kimutatások. Például az eredménykimutatás, mérleg és cash flow kimutatások, amelyek bemutatják a vállalat pénzügyi teljesítményét és egészségét.
  3. Üzleti tervezet: A vállalat vagy projekt jövőbeli terveinek és kilátásainak részletes bemutatása, beleértve az értékesítési prognózisokat, piaci becsléseket és potenciális növekedési stratégiákat.
  4. Termék/szolgáltatás leírása: A vállalat által kínált termékek vagy szolgáltatások részletes bemutatása, azok előnyeivel és piaci helyzetével együtt.
  5. Piaci elemzés: Az adott iparág vagy piac átfogó elemzése, ideértve a versenytársakat, trendeket, piaci részesedést és a vállalat pozícióját.
  6. Kockázatok és kihívások: Azon tényezők és kockázatok részletes leírása, amelyek hatással lehetnek a vállalat vagy projekt sikerére, beleértve a piacon való jelenlét kockázatait, szabályozási kérdéseket stb.
  7. Csapat és vezetőség: A vállalat vezetőinek és csapatának bemutatása, melyek befolyásolhatják a vállalat teljesítményét és végrehajtási képességét.
  8. Jogi és jogi információk: Az esetleges jogi kötelezettségek, jogviták vagy más jogi körülmények áttekintése.

Fontos, hogy az IM pontos, megbízható és releváns információkat tartalmazzon a befektetők bizalmának elnyerése érdekében.

Érdemes online elérhető mintákat áttanulmányozni.

Related Fogalmak